close

出國念設計在大多數人的眼裡是件不太平凡的事,
我得承認那是一件有門檻, 有條件的事,
很多人一輩子可能都難有出國 "唸設計" 的機會,
更何況是名校,
至於國外月亮有沒有比較圓, 比較亮,
我覺得可能不能用圓跟亮還形容這件事,
國外的月亮還是同一顆,
但以物理學來看, 看月亮的角度是有些不同,
事實上要說圓跟亮,
應該是差不多的,
我蠻不喜歡用出國這件事來說嘴,
(幹, 我怎麼不喜歡那麼多東西阿)
但這社會還是充斥著現實和勢利,
但出國可能不代表比較屌, 比較行,
可能表示你有經濟和語言能力去國外唸書,
比起很多人, 真的幸運太多了.
當然也會有人說 "出國是看自己要不要而已",
我會認為講這句話的人, 日子真的過得還蠻爽的,
有時候人生就是如此無奈, 沒辦法就是沒辦法.
但我也不想說, 出國唸書就是錯或幸運就是錯,
不管出國與否, 好壞都是在個人.
並不是出國唸書就代表能力如何,
能力如何也不不代表人如何.
"說不定" 很多大師也有做人很機掰的, who knows?

人生唯一公平的是就是不公平,
我非常佩服的設計師朋友沒出過國念設計,
一直是我的良師益友, 從他身上一直讓我學到很多 (在很多地方上也幫助我很多),
在我內心深處總是一直為他打不平,
因為種種因素, 他始終無法 "出國念設計",
也因為這樣, 讓我更加佩服他,
在什麼都有限的狀況下, 都試圖做到最好.
在我眼中, 他的設計能力真的可以巴掉很多人 (包括 XXX 裡),
雖然我現在的走向可能應該或許跟他可說是蠻不同,
但我始終能感受到他的能力.
也多少會讓我自己想 "我是不是在逃避? 選了條比較容易的路在走?"
看到他, 總會讓我想 "我真他碼的日子過太爽了".
最近他要逐漸自立門戶了, 衷心祝福他
(希望他以後多多牽成).

很多人說對設計有興趣,
但人生一直是擺在設計之前的選項.
ps. 深澤直人沒出國念設計, apple 的首席設計師推崇為他的老師.
以上於晚餐前.

為什麼一定要設計?
這世界還有許多事情需要去做.

我總是會想, 
do i just live in dream, not real world?
do i just escape from the real world?
actually sometimes i think maybe (not) what i am going to do (doing) is
less limited than what "the product designer" do, so MAYBE it's easier.
in real world, a designer have to face many challenges,
$, customers, marketing, boss...etc. 
though what i am going to do (doing) either, i think the challenge is a little bit different.
in reality, i always heard and learn the word "cost-down" from friends.

by the way, my friend said to me in dinner,
"be honest, maybe u are not so suitable to be a designer (in real world)." 




"yeap, maybe."




Nothing unusual, nothing strange
Close to nothing at all
The same old scenario, the same old rain
And there's no explosions here
Then something unusual, something strange
Comes from nothing at all
I saw a spaceship fly by your window
Did you see it disappear?

Amie come sit on my wall
And read me the story of O
And tell it like you still believe
That the end of the century
Brings a change for you and me
Nothing unusual, nothing's changed
Just a little older that's all
You know when you've found it,
There's something I've learned
'Cause you feel it when they take it away

Something unusual, something strange
Comes from nothing at all
But I'm not a miracle
And you're not a saint
Just another soldier
On the road to nowhere

Amie come sit on my wall
And read me the story of O
And tell it like you still believe
That the end of the century
Brings a change for you and me

And Amie come sit on my wall
And read me the story of O
And tell it like you still believe
That the end of the century
Brings a change for you and me



arrow
arrow
    全站熱搜

    sushichao 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()