close



i played basketball with Denny, Ray, and some foreign kids yesterday in London.
i love basketball, not only it's fun, exciting, etc but it means different for me.
It was with me to get through a very tough time,
though i have got serious hurt because i played it too much.
i don't regret.
i still remember
every moment that i played
every moment that i practiced
with my friends.
Practicing 50-shoot a set after playing 3-by-3 game.
Sometimes we (Juju and me often) practice 2 set, it's fun though tired.
i can feel i'm getting better after practicing every time.
Memory is unique/cherished thing in life, not money/fame (maybe).
i don't fucking care what you have achieved, how famous you are,
we are the same, we will die one day,
Do you think it's very important to be remembered after one dies?
It means nothing after one dies.
It will become 0, no matter what you have owned -
$, FAME, PROPERTY etc.
Alright, maybe something would still be left -
what one influences the world, generation
how one inspires others
etc.
But what i wanna focus more is what ourselves own.
It will become 0.



以下翻譯感謝google翻譯

我打籃球與裕仁,射線,一些外國小朋友昨天在倫敦。
我愛籃球,不只是它的樂趣,刺激等,但它意味著不同的我。
這是我度過一段艱難的時光,
雖然我有嚴重的傷害,因為我的打法太多。
我不後悔。
我還記得
每一刻,我發揮
每一刻,我練
與我的朋友。
練50 -拍了一套打了3 × 3的遊戲。
有時候,我們(的秘訣,我常常)做法2集,它的樂趣,雖然累了。
我可以感覺到我漸入佳境後,練習每一個時間。
記憶是獨一無二/珍視的事,在現實生活中,不是錢/名利(也許) 。
我不他媽的不管你們學有所成,如何著名你,
我們都是一樣的,我們可能會犧牲一天,
你是否認為這是非常重要的是要記住,經過一模?
而不實,等於白後,一死。
它將成為0 ,不管你曾經擁有-
元,名譽,財產等。
好吧,也許有些仍然會留下-
什麼影響著世界,這一代
如何能啟發他人
等等。
但是,我想說的重點,更重要的是什麼自己本身。
它將成為0 。



ps. thanks to 金魚, who brought a basketball from Taiwan. 
arrow
arrow
    全站熱搜

    sushichao 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()